web analytics

Den mirakuløse småbarnsdietten

0
0
0
0
0
0
0
0
0
eller kopier linken

smaabarnsdietten

De aller fleste toåringer er slanke. Lev derfor som dem hvis du vil ned i vekt! Prøv denne geniale dietten som ernæringseksperter har utarbeidet i samråd med erfarne barneleger

Frokost:
Et kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og kast resten på gulvet. Smak på brødskiven og klin deretter syltetøyet utover bordplaten og inn i klærne dine.

Lunsj:
Tre fargestifter (giftfri voks), en neve knust kjeks – og to slurker av et stort glass melk hvorav resten helles ut av vinduet.

Middag:
En næringsrik grøtblanding eller kjøttboller med pasta. Uansett alternativ spiser du ca. en tredel av porsjonen og leker entusiastisk med resten. (Grøt skal klines med, kjøttboller brukes som kastevåpen.)

Dessert:
To mynter. Noe rusk du finner under sofaen.

Kveldsmat:
Knekkebrød med ost, som du smuler opp og glemmer under stolen, eller en innholdsrik salat som du spytter ut igjen. Fire munnfuller av badevannet ditt.

Snacks ved behov:
Seigmenn og tørrfôret til kattene.

LIVSSTILSENDRINGER
Disse kostholdsrådene får best effekt hvis man også sørger for litt mosjon som hører naturlig sammen med den aktuelle livsstilen. Det er ikke så vanskelig som det lyder, så gi ikke opp! Her er gode eksempler:

1) Legg deg på gulvet i kjøpesenteret og vri deg rundt mens du sparker med bena. Skrik av full hals for å øke lungekapasiteten. Når sikkerhetsvakten kommer, gjør du aktiv motstand.

2) Sett av litt tid til å løpe frem og tilbake på åpne plasser du passerer i løpet av dagen. Hopp opp på kanten av fontener. Jag alle duer du ser.

3) Ikke vær redd for å snuble og falle – det er tvert om fine øvelser. Å reise seg igjen styrker muskulaturen din. Husk lungene og skrik alltid høyt under disse øvelsene.

4) Be en i familien, eller en god venn, om å bistå deg som sparringspartner ved påkledning. Gjør sterk motstand mot å bli påkledd, og nøy deg ikke med ett skift, men krev å få bytte til andre klær minst tre ganger.

4) Tramp ofte med føttene og slå hendene i veggen. Plukk opp ting du finner og kast dem rundt deg. Hvis du våkner om natten, bli ikke liggende og dra deg, men stå opp uansett klokkeslett og finn på noe gøy!

Prøv den mirakuløse småbarnsdietten du også!

Tags: ,

Category: Artikler, intervjuer og reportasjer, Siste nytt